محصولات ساختمانی

بتونیر چیست؟ چه استفاده ای در ساختمان سازی دارد؟

بتونیر یا میکسر بتن که به اسم دستگاه خلاطه نیز شناخته می‌شود، یکی از ماشین آلات ساختمانی است که برای تولید بتن به صورت دستی در محل هایی که امکان تردد و حضور ماشین ها و پمپ های انتقال بتن وجود ندارد مورد استفاده قرار می‌گیرد.
همچنین این دستگاه برای تولید ملات ماسه و سیمان در مراحل مختلف ساختمان سازی مانند دیوارچینی، کاشی کاری، سنگ کاری و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اجزای بتونیر:‌

بتونیر یا میکسر بتن به طور کلی از بخش های ثابتی تشکیل شده است که عبارت اند از:

1. شاسی دستگاه: از اتصال چندین تکه قوطی آهن یه سایز 70 میلی متر ایجاد می‌شود و محل قرارگیری دیگ، موتور، گیربکس و سایر اجزای انتقال دهنده نیرو می‌باشد.
2. دیگ بتونیر: مخزنی که بوسیله ورق 3 و یا 4 میل آهن تولید می‌شود و تعداد 3 عدد تسمه در داخل آن به عنوان مانع، نقش همزن را برعهده دارند. دیگ بتونیر عملا با حرکت چرخشی خود وظیفه مخلوط کردن و هم زدن بتن و یا ملات ماسه و سیمان را برعهده دارد.
گنجایش این دیگ بطور معمول 250 لیتر، 400 و یا 700 لیتر است. پرکاربردترین گنجایش و پراستفاده ترین آنها، دیگ 250 لیتری است.
3. موتور دستگاه: یک موتور وظیفه تولید نیروی حرکتی را برعهده دارد که می‌تواند الکتریکی و یا از انواع موتور های دیزل(گازوئیلی) و بنزینی باشد. نیروی این موتور به طور مستقیم توسط سیستم انتقال نیرو به دیگ بتونیر منتقل شده و باعث چرخش دیگ و مخلوط شدن محتویات آن می‌شود.
4. گیربکس: یک گیربکس حلزونی با سایز vf86 وظیفه حرکت دستی دیگ را بر عهده دارد و با چرخاندن فرمان متصل به گیربکس، دیگ بتونیر در جهت و یا خلاف جهت عقربه های ساعت به حرکت درمی‌آید و امکان تخلیه و یا بارگیری بتونیر را برای کاربر ممکن می‌سازد.
5. سیستم انتقال نیرو: به طور معمول دو نوع سیستم انتقال نیرو در بتونیر وجود دارد که عبارت اند از دنده دور (دنده کمر)‌ و دنده زیر که بوسیله این دنده ها و یاتاقان های متصل به آن ها، نیروی چرخشی موتور به دیگ بتونیر منتقل شده و در نهایت باعث مخلوط شدن و هم خوردن محتویات دیگ به طور کامل می‌شود.
6. چرخ ها و پایه ها: به طور معمول بتونیر دارای 4 پایه است که برای سهولت در حمل و نقل 2 پایه و یا هر 4 پایه دارای چرخ هستند و دو چرخ جلو قابلیت فرمان پذیری برای اعمال جهت در حرکت دستگاه را دارند.

جمع بندی:

بتونیر یا میکسر بتن ابزاری برای ساخت بتن در مقادیر محدود و مخلوط کردن ماسه و شن و سیمان است.
نیروی محرکه بتونیر در فروشگاه دریاصنعت توسط الکتروموتور 3 اسب 1400 دور چینی با بهترین برند تامین می‌شود و توسط گیربکس vf86 دنده برنجی به دنده هایی که دور دیگ قرار دارند منتقل می‌شود.
بتونیر مجوعه ما از 2 یا 4 چرخ بزرگ و با کیفیت تشکیل شده است.
در مجموعه دریاصنعت بتونیر ها در سایزها (250-400-700) و مدل های (برقی-بنزینی-دیزلی) مختلف عرضه می‌شوند و می توانید هنگام سفارش مدل مدنظر خود را انتخاب کنید و حتی در صورت تمایل با ما ارتباط بگیرید و بعد از دریافت مشاوره رایگان محصول مورد نیاز خود را سفارش دهید.
ما تمام تلاش خود را برای جلب رضایت شما انجام می‌دهیم و علت مناسب بودن قیمت ها در مجموعه ما تیراژ بالا تولید و دست اول بودن می‌باشد.
امیدواریم مطلب فوق برای شما مفید بوده باشد.
منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم...:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *